Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
September 04, 2010, 08:11:42
106,495 inlägg i 9,220 ämnen av 1,355 Medlemmar
Nyaste medlemmen: benespeency
PRET-ty  |  Skönhetsfrossa  |  Hud- och kroppsvård  |  Lush ansiktsmasker
Sidor: [1]
Författare Ämne: Lush ansiktsmasker  (läst 280 gånger)
maggie
Trade Count: (0)
PRET-ty galning

Antal inlägg: 761

Visa profil Hemsida
« skrivet: Juli 26, 2010, 04:30:49 »

Hallo!

Jag har en fraga gallande Lush fresh-sortiment. Hur mycket ar det i? Alltsa, hur hogt upp?
Jag har bara haft mask of magnaminty hittils, och den har alltid vart fylld till bradden med en slat topp. Kopte cosmetic warrior igar och nar jag kom hem sa var det en grop i ena halvan av burken, plus att den var skitig pa utsidan. Att den var skitig kan ju bero pa att de har en skal test bredvid dar den stod i butiken, men greopen i min burk gjorde mig lite bekymrad. Den sag inte direkt ut att vara fingrad pa da det var sa slatt, men samtidigt... brukar dem inte vara fyllda hela vagen upp?
Loggat

ankas
Trade Count: (+1)
Hängiven medlem

Antal inlägg: 110

Visa profil
« Svara #1 skrivet: Juli 26, 2010, 05:27:49 »

Jag har bara haft Oatfix (eller vad den heter), men den var fylld ungefär lika högt upp som nagelbandscrèmen Lemony Flutter, dvs 0,5 - 1 cm till godo kanske. Men det har varit släta ytor i alla mina Lush-produkter hittills och inga gropar..
Loggat
Minimänniskan
Trade Count: (+6)
PRET-ty galning

Antal inlägg: 1,273

Visa profil
« Svara #2 skrivet: Juli 26, 2010, 09:13:36 »

Jag har bara haft Oatfix (eller vad den heter), men den var fylld ungefär lika högt upp som nagelbandscrèmen Lemony Flutter, dvs 0,5 - 1 cm till godo kanske. Men det har varit släta ytor i alla mina Lush-produkter hittills och inga gropar..

Så har mina också varit. Har haft kanske 3-4 burkar ansisktsmask och 3-4 andra sorts produkter i liknande burkar.
Loggat

Honi
Glad medlem
**

Antal inlägg: 73

Visa profil
« Svara #3 skrivet: Juli 27, 2010, 05:57:49 »

Mina brukar inte ha gropar alls, utan är släta och fina. Helt fyllt upp till bredden har dom aldrig varit dock..
Loggat

maggie
PRET-ty galning

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: Juli 28, 2010, 01:34:02 »

Isen den låg på var slät, men jag hoppas att den bara förvarats snett innan och att innehållet helt enkelt runnit åt sidan och att ingen fingrat i den. Jag har funderat på det så länge nu, men det ser inte ut som fingermärken i gropen...
Loggat

limess
Hängiven medlem

Antal inlägg: 111

Visa profil
« Svara #5 skrivet: Juli 30, 2010, 03:47:49 »

Hej!
Groparna i burkarna kan vara för att dom hamnat på sniskan i transporten och på så sätt runnit till ena sidan. vissa ansiktsmasker innehåller också mycket vätska som kan skikta sig. just cosmetic warrior brukar vara lite så. men de betyder inte att den är dålig på nåt sätt, vi brukar säga till kunder att dom är bra så länge dom inte ändrar lukt eller börjar få hår Med glimten i ögat (blinkande) (jobbar på lush i uppsala Med glimten i ögat (blinkande) )

Loggat
maggie
PRET-ty galning

Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: Juli 30, 2010, 07:35:16 »

Tack för ditt svar!  Kyss

...förresten, ka Cosmetic warrior verkligen lukta så illa? Den luktar blöt hund!
Loggat

limess
Hängiven medlem

Antal inlägg: 111

Visa profil
« Svara #7 skrivet: Augusti 03, 2010, 01:08:54 »

Blöt hund tror jag inte den ska lukta!! Lukten kan variera något eftersom den är handgjord, men de är en marginell skillnad. känner du att det är en obehaglig lukt kanske den har gått ut? det står på hur länge den håller, dvs om man har den i kylskåpet. Annars har jag som tumregel att gå på lukt nr det gäller ansiktsmaskerna, det är ju trots allt färskvaror.  Leende (smiley)
Loggat
maggie
PRET-ty galning

Visa profil Hemsida
« Svara #8 skrivet: Augusti 04, 2010, 04:39:32 »

Den luktar verkligen blot hund och jatteackligt. Lukten avtar dock nar den torkar. Vart brukar hallbarheten  sta?
Har haft min i kylen sen jag kopte den. I affaren lag den pa en isbadd och det tog max 20min att promenera hem med den.
Loggat

Noxia
Nykomlig
*

Antal inlägg: 3

Visa profil
« Svara #9 skrivet: Augusti 05, 2010, 12:43:08 »

Hållbarheten står på ett litet klistermärke som brukar sitta på sidan eller undertill. Det är den med ett litet ansikte  och texten "This product was made by (namn och ibland ett nr eller liknande ) on( datum då den gjordes ) Use by ( datum då den "går ut" ). " Ibland är märket vitt ibland är det gult.  Jag sitter och håller i Love Lettuce och den har en hållbarhetstid på nästan exakt en månad.  Men kan tänka mig att det varierar lite. 

Men precis som limess sa så får man gå mycket på lukt och konsistens på Lush's saker. Har t ex. fått slänga en sympathy for the skin eftersom den började lukta unket och .. konstigt helt enkelt Leende (smiley) och den hade ungefär ett halvår kvar.

Du  kan inte gå tillbaka till butiken och kolla med dom om den verkligen ska lukta så? Har aldrig använt just cosmetic warrior så jag har ingen aning om hur den ska lukta.
Loggat
maggie
PRET-ty galning

Visa profil Hemsida
« Svara #10 skrivet: Augusti 05, 2010, 08:59:55 »

Tack för svar och tips  Kyss
Jag ska kolla med butiken på lördag!
Loggat

Sidor: [1]
PRET-ty  |  Skönhetsfrossa  |  Hud- och kroppsvård  |  Lush ansiktsmasker