Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
September 04, 2010, 09:10:49
106,497 inlägg i 9,221 ämnen av 1,355 Medlemmar
Nyaste medlemmen: benespeency
PRET-ty  |  Skönhetsfrossa  |  Hårvård  |  Problem med extremfärger tex. Special Effects, Manic Panic och liknande.
Sidor: [1]
Författare Ämne: Problem med extremfärger tex. Special Effects, Manic Panic och liknande.  (läst 99 gånger)
Tussan73
Trade Count: (+4)
PRET-ty fantast

Antal inlägg: 448

Visa profil
« skrivet: Juli 27, 2010, 12:31:38 »

Jag vet att flera av er här inne använder eller har använt extremtoningar(eller vad man nu ska kalla dom?) och ni har säkert massa tips och råd att ge mig.

Jag färgade mitt hår knallrött för några månader sedan, blekte innan som man ska och färgen blev jätteintensiv men den färgen jag använde då tvättades ut med en gång. Jag beställde då Special Effects färg och den satt mycket bättre. Mitt problem nu är att mina toppar är väldigt slitna efter blekning och värmestyling och all färg släpper från topparna med en gång medan håret som är friskare fortfarande är knallrött. Hur ska jag göra för att få intensivtoningen att fästa i topparna? Jag vågar inte bleka mer än utväxten nu eftersom håret är så slitet.
Loggat
maggie
Trade Count: (0)
PRET-ty galning

Antal inlägg: 761

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: Juli 27, 2010, 10:12:01 »

Du behover inte bleka haret mer, det ar inte det som ar grejen. Nar haret ar sapass slitet sa finns det mindre for fargen att fasta i, och den tvattas ur snabbare.
Grejen med extremfarger ar att de snarare ar semi-toningar, eftersom de tvattas ur sa himla snabbt och man far farga om varje eller varannan vecka for att behalla intensiteten i fargen. Om topparna blir vita sa ar det bara att klippa eller att borja farga om oftare. Ett tips ar att blanda harfarg i schampot, eller kora en farginpackning i duschen (pyttelite farg i krisomradet i nagra minuter).

Ju oftare du tvattar haret desto mer mattas fargen av. Forsok inte tvatta mer an en gang i veckan, och anvand sa lite schampo, balsam och stylingprodukter du bara kan... hm, det ar det jag kan komma pa pa rak arm.
Loggat

Sidor: [1]
PRET-ty  |  Skönhetsfrossa  |  Hårvård  |  Problem med extremfärger tex. Special Effects, Manic Panic och liknande.
    Gå till: